آمریکایی ها جرات توقیف نفتکش ایرانی را ندارند

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران نوشت: توفیق شومان،کارشناس لبنانی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم خاطرنشان کرد آمریکایی ها نمی توانند نفتکش ایرانی را توقیف نمایند، زیرا با واکنش سخت و خشن ایران روبرو می شوند.

آمریکایی ها جرات توقیف نفتکش ایرانی را ندارند

توفیق شومان گفت: آمریکایی ها نمی توانند این نفتکش را توقیف نمایند، زیرا با واکنش سخت و خشن ایران روبرو می شوند و ممکن است منطقه را از مرحله گفت وگوی غیرمستقیم به مرحله رودررویی غیرمستقیم بکشاند.

کارشناس لبنانی گفت: تصور نمی کنم واشنگتن به دنبال چنین چیزی باشد همچنان که تهران نیز خواستار چنین چیزی نیست.

تلویزیون الجزیره روز دوشنبه گزارش داد نفتکش ایرانی گریس 1 که به آدریان دریا تغییر نام داده در حال حرکت به سمت جزیره کلاماتا یونان است. شبکه تلویزیونی GBC متعلق به جبل الطارق نیز با انتشار فیلمی از دور شدن نفت کش گریس 1 (آدریان دریا) از آب های این منطقه اطلاع داد.

دولت جبل الطارق روز شنبه درخواست آمریکا را برای توقیف نفتکش ایرانی رد، و بیان کرد قادر به انجام این درخواست نیست، چرا که جبل الطارق تحت قوانین اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

دادگاه فدرال واشنگتن آدینه حکم توقیف این نفتکش، محموله نفت آن و حدود یک میلیون دلار را صادر کرد. تفنگداران دریایی سلطنتی انگلیس ماه ژوئیه این کشتی را به اتهام حمل نفت به سوریه بر خلاف تحریم های اتحادیه اروپا در جبل الطارق توقیف کردند.

دولت جبل الطارق در بیانیه ای بیان کرد: ناتوانی دولت مرکزی در اجرای احکام درخواست شده، ناشی از اعمال قانون اتحادیه اروپا و تفاوت در رژیم های تحریم های مربوط به ایران در اتحادیه اروپا و آمریکاست.

2323

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15427

به "آمریکایی ها جرات توقیف نفتکش ایرانی را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها جرات توقیف نفتکش ایرانی را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید