بنتو و کره از نو آغاز می نمایند ، قلعه پرتغالی بازسازی می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، با وجود ناکامی در جام ملت های آسیا چوب خط بنتو روی نیمکت کره هنوز پر نشده و جای مربی پرتغالی روی نیمکت کره امن است.

بنتو و کره از نو آغاز می نمایند ، قلعه پرتغالی بازسازی می گردد

ناکامی کره جنوبی در جام ملت های آسیا یک اتفاق غیرمنتظره و ناباورانه بود. اژدهای سرخ بعد از نمایش درخشان در جام جهانی و شکست آلمان بلافاصله دست به یک انتخاب بزرگ زد و پائولو بنتو سرمربی نامدار پرتغالی را به خدمت گرفت. بنتوی 49 ساله، چند سال قبل سرمربی تیم ملی پرتغال بود و گرچه در یورو 2012 به یک چهارم رسید، اما آنها در جام جهانی 2014 از گروه خود حذف شدند تا بنتو جایگاه خود را به فرناندو سانتوس بدهد. بنتو پیش از انتصاب به عنوان سرمربی کره جنوبی در آگوست سال 2018، سابقه راهنمایی تیم هایی چون کروزیرو برزیل، المپیاکوس یونان و چونگ کینگ لیفان چین را در کارنامه خود داشت و از همین رو یک گزینه مطلوب برای کره جنوبی به شمار می رفت.

آنها با گرته برداری از الگوی پیروز ایران تصمیم گرفتند این بار تیم خود را به دست یک پرتغالی سرشانس بدهند تا او چشم بادامی ها را برای جام جهانی 2022 بسازد. جامی که نقطه هدف کره جنوبی محسوب می گردد اما در این جهت جام ملت های آسیا یک هدف کوتاه مدت برای بنتو و کره جنوبی بود. جامی که کره ای ها نیم قرن است که در لمس آن حسرت می کشند و از همین رو برای بنتوی پرتغالی این ماموریت کوتاه مدت تعریف شده بود تا در امارات به این حسرت بزرگ خاتمه دهد. به ویژه اینکه آنها در ترکیب خود سون هیونگ مین پیروز ترین لژیونر فعلی آسیا را داشتند.

بنتو همانند اکثر مربیان پرتغالی فوتبال مالی را در کره جنوبی پیاده کرد. تیمی که تا پیش از این فوتبال کنشی و مالکانه را در دستور کار داشت با بنتو بدل به یک تیم واکنشی شد که نتیجه آن بردهای حداقلی در جام ملت های آسیا بود. چشم بادامی ها با همین روش تا یک چهارم نهایی افتان و خیزان جلو آمدند اما در این مرحله مغلوب قطر باهوش شدند تا نخستین تجربه بنتو با کره جنوبی یک ناکامی محض باشد. -

سرمربی پرتغالی کره جنوبی از زمان حضورش در این تیم تنها یک شکست را تجربه کرد اما این باخت به معنای حذف از جام ملت های آسیا بود تا نتایج خوبی پائولو بنتو با این تیم گرفته بود تا حدودی تحت تاثیر این شکست قرار بگیرد. بنتو از آگوست 2018 جانشین شین تائه یونگ شد و در 12 بازی که راهنمایی کره جنوبی را به عهده داشت 7 برد 4 مساوی و تنها یک شکست در کارنامه اش ثبت شد. تنها شکست بنتو در مهمترین زمان و در حساس ترین بازی او رخ داد و منجر به حذف کره جنوبی از جام ملت ها شد. این در حالی است که او با کره جنوبی 4 بازی قبلی اش در این تورنمنت را با برد پشت سر گذاشته بود. سرمربی 49 ساله و بازیکن سابق تیم ملی پرتغال از زمان حضورش در کره جنوبی نتایج امیدوارکننده ای با این تیم گرفته بود؛ او اروگوئه و کاستاریکا را شکست داد و ازبکستان را نیز با 4 گل در مسابقات محبت آمیز درهم کوبید. با این حال حذف از جام ملت های آسیا در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا اتفاقی نیست که فدراسیون فوتبال کره جنوبی بتواند به راحتی با آن کنار بیاید. کره جنوبی در این دوره از رقابت ها آن مدعی همیشگی فوتبال آسیا نبود و سبک بازی این تیم که فوتبال مالی و واکنشی را در دستور کار قرار داشت با نقدها بسیاری روبرو شد. اگرچه نباید فراموش کرد که بنتو چند ماه است که روی نیمکت کره جنوبی نشسته و فرصت کافی نداشته تا تفکرات خود را در تیمش جا بیندازد. اگرچه ناکامی در جام ملت های آسیا و نرسیدن به جمع 4 تیم خاتمهی با هر متر معیاری برای کره ای ها قابل قبول نیست.

با این وجود چوب خط بنتو روی نیمکت کره هنوز پر نشده و جای مربی پرتغالی روی نیمکت کره امن است و او تا جام جهانی 2022 سکاندار کره ای ها خواهد بود. جایی که نقطه هدف چشم بادامی ها محسوب می گردد. بنتو برای راه یابی به جام جهانی 2022 قطر باید بر تلاشهای خود افزوده، به عنوان یک کاتالیزور، تغییر نسل در تیم ملی کره جنوبی را تسریع نموده و سازمان تیمی کره را دگرگون کند. اقداماتی که بنتو از همین حالا نشانه هایی از عزم خود برای انجام آنها را نشان داده و با اضافه کردن بازیکنان جوان، خونی تازه در رگهای تیم ملی کره تزریق کند، جوانانی که نسل طلایی جدید فوتبال کره را تشکیل می دهند و سال گذشته در بازی های آسیایی به قهرمانی رسیدند و حالا رویای بازی در جام جهانی 2022 قطر را در سر دارند.

کره حذف شده از جام ملتها، اولین اردوی خود بعد از این تورنمنت را روز هیجدهم مارس برگزار خواهد نمود و کره ای ها انتظار دارند در این اردو تغییراتی اساسی در ترکیب و ساختار تیم ملی انجام گردد تا به پیروزیت در صعود و درخشش کره جنوبی در جام جهانی 2022 امیدوار شوند.

12

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4961

به "بنتو و کره از نو آغاز می نمایند ، قلعه پرتغالی بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنتو و کره از نو آغاز می نمایند ، قلعه پرتغالی بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید