تاکید محیط زیست بر ضرورت مدیریت ماشین های لجن کش

به گزارش مهسان بلاگ، رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به آلودگی زیست محیطی تانکرهای فاضلاب بر و ماشین های لجن کش گفت: دستگاه های مختلف برای برطرف این معضل باید قوانین و استاندارهایی تدوین نمایند.

تاکید محیط زیست بر ضرورت مدیریت ماشین های لجن کش

به گزارش ایسنا، محمد حسین بازگیر گفت: در کشور چندین تانکر فاضلاب بر یا ماشین لجن کش تحت پوشش بخش خصوصی به جمع آوری و حمل لجن سپتیک تانک ها، چاه های جاذب واحدهای تولیدی و خدماتی و چاه های فاضلاب مشغول هستند.

وی با اشاره به این که این لجن ها آلودگی زیادی دارند و حاوی فلزات سنگین، آلودگی های میکروبی، مواد آلی، باقی مانده مواد شیمیایی، نیترات، فسفات و چربی هستند، توضیح داد: تخلیه این نوع لجن که به آن فاضلاب سپتاژی یا سپتاژ گفته می گردد سبب آلودگی محیط زیست، تخریب منابع آب و خاک و تهدید حیات موجودات زنده می گردد همچنین برای بهداشت عمومی و سلامت مخاطرات جدی ایجاد می نماید.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: میزان آلودگی سپتاژ به قدری زیاد است که تخلیه مستقیم آن به سیستم های فاضلاب و تصفیه خانه ها سبب اختلال در عملکرد آن ها می گردد. به همین دلیل قبل از تخلیه در هر محیطی، احتیاج به تصفیه تکمیلی یا پیش تصفیه دارند. در شهر تهران نیز به دلیل این که هنوز شبکه فاضلاب تکمیل نشده مدیریت درستی بر این گونه فاضلاب ها انجام نمی گردد.

بازگیر با بیان این که منابع تولیدنماینده سپتاژ و کیفیت آن در شهرها و مناطق مختلف، متفاوت است، توضیح داد: نحوه مدیریت و ساماندهی ماشین های حمل لجن و مسئولیت پذیری مالکان و رانندگان آن ها نیز تفاوت های اساسی دارد چرا که زیرساخت های شهری و حساسیت های محیطی هر منطقه با مناطق دیگر متفاوت است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به این که روش های مختلفی برای کنترل آلودگی های محیط زیستی و کاهش خطرات بهداشتی فاضلاب های سپتاژی وجود دارد، گفت: حل این موضوع احتیاجمند مشارکت همه دستگاه ها است و ضروری است که فرمانداری ها، شرکت های آب و فاضلاب، شهرداری، محیط زیست، پلیس راهور و اتحادیه لجن کش ها ضوابط و مقررات قانونی و استانداردهای لازم برای برطرف این معضل را تدوین نمایند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5138

به "تاکید محیط زیست بر ضرورت مدیریت ماشین های لجن کش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید محیط زیست بر ضرورت مدیریت ماشین های لجن کش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید