توسعه باغات در استان بوشهر ممنوع است، احداث 12 سد جدید

به گزارش مهسان بلاگ، شاپور رجایی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: استان بوشهر در سال های اخیر با کاهش بارش ها و افت آورد رودخانه ها و همچنین کاهش سطح ایستابی روبرو بوده است و مشکلاتی را در زمینه تامین آب کشاورزی ایجاد نموده است.

توسعه باغات در استان بوشهر ممنوع است، احداث 12 سد جدید

وی از ساخت 12 سد متوسط و کوچک در سطح استان اطلاع داد و افزود: هفت سد در دشتستان، سه سد در شهرستان دشتی و یک سد در جم و یک سد در عسلویه احداث می گردد که در مجموع دارای حجم مخزن 36.6 میلیون متر مکعب هستند.

رجایی از تامین حقابه های تاریخی حاشیه حله اطلاع داد و بیان نمود: متناسب با آب موجود در سد رئیسعلی دلواری، آب حقابه بران تاریخی حاشیه حله تامین خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر با اشاره به ممنوعیت توسعه باغات در استان، اضافه نمود: بر اساس مصوبه های ملی و استانی و به علت کاهش شدید منابع آبی، توسعه باغات در استان بوشهر ممنوع است.

کاهش سرانه آب تجدیدپذیر استان

وی با بیان اینکه سرانه آب تجدید پذیر در استان بوشهر در سال آبی گذشته به 676 مترمکعب به ازای هر نفر کاهش یافته است اضافه نمود: میانگین حجم آب تجدید پذیر استان بوشهر در دوره بلند مدت معادل دو هزار و 293 میلیون متر مکعب در سال ثبت شده است.

رجایی ادامه داد: این رقم در بازه زمانی 15 سال اخیر یک هزار و 969 و در بازه زمانی 10 سال اخیر یک هزار و 664 میلیون مترمکعب بوده است. در سال آبی 97-96 میزان آب تجدید پذیر در استان بوشهر به 794 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2428

به "توسعه باغات در استان بوشهر ممنوع است، احداث 12 سد جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه باغات در استان بوشهر ممنوع است، احداث 12 سد جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید