فراوری ترکیبی کشنده برای از بین بردن باکتری های مقاوم در برابر دارو

به گزارش مهسان بلاگ، پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی قصد دارند برای از بین بردن باکتری های مقاوم در برابر دارو، آنتی بیوتیک و باکتری های پروبیوتیک را با هم ترکیب نمایند.

فراوری ترکیبی کشنده برای از بین بردن باکتری های مقاوم در برابر دارو

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ام.آی.تی نیوز، پژوهشگران قصد دارند برای مقابله با باکتری های مقاوم در برابر دارو، از باکتری های پروبیوتیک (probiotic) استفاده نمایند. باکتری های پروبیوتیک، علاوه بر یاری به گوارش، مولکول های پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامین ها و آنتی بیوتیک های گوناگون فراوری می نمایند که برای بدن مفید هستند.

پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی (MIT) در آنالیز خود نشان داده اند که با رساندن ترکیبی از داروهای آنتی بیوتیک و باکتری های پروبیوتیک، می توان دو سویه باکتری مقاوم در برابر دارو را که اغلب موجب عفونت زخم می شوند، ریشه کن کرد. آنها برای این کار، باکتری پروبیوتیک را در کپسولی از جنس آلژینات (alginate) قرار دادند. آلژینات، یک ماده سازگار با محیط زیست است که اجازه نمی دهد آنتی بیوتیک ها، باکتری های پروبیوتیک را از بین ببرند.

آنا جکلنس (Ana Jaklenec)، پژوهشگر دانشگاه ام.آی.تی و از نویسندگان این پروژه گفت: باکتری های بسیاری وجود دارند که در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند و یک مشکل جدی برای سلامتی انسان به شمار می روند. ما فکر می کنیم یکی از راه های مقابله با این مشکل، قرار دادن باکتری پروبیوتیک زنده در کپسول است.

زیهاو لی (Zhihao Li)، پژوهشگر سابق دانشگاه ام.آی.تی و نویسنده ارشد این پروژه گفت: ما ترکیبات مولکولی زیست لایه های باکتری ها را آنالیز کردیم و دریافتیم که آلژینات، نقش بسیار مهمی در مقاومت باکتری های عفونی مانند سودومونا (Pseudomonas) دارد، اما تاکنون هیچ کس از این توانایی برای محافظت از باکتری های خوب در برابر آنتی بیوتیک ها استفاده نکرده است.

به گفته پژوهشگران، اگر آزمایش های این کپسول روی حیوان و انسان موفقیت آمیز باشد، می توان از آن برای ترمیم زخم های مزمن عفونی استفاده کرد.

این پژوهش، در مجله Advanced Materials به چاپ رسید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2179

به "فراوری ترکیبی کشنده برای از بین بردن باکتری های مقاوم در برابر دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ترکیبی کشنده برای از بین بردن باکتری های مقاوم در برابر دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید