خبرنگاران شب شعر ایرانشناسان جوان گرجی در تفلیس برگزار گردید

به گزارش مهسان بلاگ، باکو - خبرنگاران - شب شعر ایرانشناسان جوان گرجی با حضور دانشجویان ایرانشناسی و زبان فارسی دانشگاه های دولتی ایلیا و ایوانه جاواخیشویلی در تفلیس برگزار گردید.

خبرنگاران شب شعر ایرانشناسان جوان گرجی در تفلیس برگزار گردید

به گزارش روز چهارشنبه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در گرجستان در این شب شعر که در دانشگاه دولتی ایلیا تفلیس برگزار گردید، رایزن فرهنگی، استادان اعزامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران کرسی های ایرانشناسی حضور داشتند.

دانشجویان حاضر در این مراسم اشعاری از خیام و سعدی به زبان های فارسی و گرجی خواندند.

همچنین تعدادی از دانشجویان ایرانشناسی که سال گذشته برای شرکت در دوره دانش افزایی زبان فارسی و ایرانشناسی به تهران و بوشهر اعزام شده بودند به یاری عکس ها و فیلم های کوتاه به معرفی پایتخت های قدیم و جدید ایران و گرجستان از جمله همدان، تهران و تفلیس پرداختند و با نمایش عکس های سفر، توضیحات کامل و جالبی درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران ارائه کردند.

در ادامه حمید مصطفوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درباره خصوصیات زبان فارسی گفت: زبان فارسی، دارای خصوصیات و گذشته تاریخی است که هر کس به معارف بشری علاقمند است، باید برای زبان فارسی، ارج و رتبه بالایی قائل گردد.

وی اضافه کرد: در گذشته این زبان پرظرفیت، رسا، شیرین و زیبا توانسته، بخش عظیمی از منطقه جغرافیایی پیرامون ایران را با نفوذ معنوی، رسایی، شیوایی و قدرت بلاغت خود تحت تسلط و سیطره فرهنگی خود درآورد و در دل ملت ها جا باز کند.

رایزن فرهنگی ایران با اشاره به اینکه زبان فارسی حامل مجموعه میراث عظیمی فکری و فرهنگی است، بر ضرورت یادگیری زبان و ادبیات فارسی تاکید نمود و اضافه کرد: یادگیری زبان فارسی می تواند زمینه بهره گیری از گنجینه غنی اشعار بزرگ شاعران ایرانی مانند مولوی، خیام، عطار، حافظ، سعدی و فردوسی و بزرگان دیگر در شعر و نثر فراهم کند.

شبد**خاورم ** 1379**337

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10740

به "خبرنگاران شب شعر ایرانشناسان جوان گرجی در تفلیس برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شب شعر ایرانشناسان جوان گرجی در تفلیس برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید