سیاستگذاری ها در کشورباید به دست نخبگان علمی انجام گردد

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر علوم گفت: در کشور ما سیاستگذاری ها باید با حضور و اندیشه و همچنین با دست نخبگان علمی صورت گیرد.

سیاستگذاری ها در کشورباید به دست نخبگان علمی انجام گردد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه سیاستگذاری در جهان بر مبنای علمی انجام می گردد، گفت: در تمام کشورها سیاستگذاری ها معمولا این است که حتما برمبنای علمی و مبنای محاسبات ارزیابی و پژوهش شده علمی انجام می گردد که در این رابطه باید در کشور ما سیاستگذاری ها با حضور و اندیشه و همچنین با دست نخبگان علمی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری های علمی است که حکمرانی ها در کشور اتفاق می افتد، طبعا نتیجه برنامه ریزی های مبتنی بر دانش و قابل مشاهده در برنامه اجرایی و اداره امور یک مجموعه و در نهایت کلان کشور است.

غلامی افزود: در برنامه ریزی ها از اساتید، محققان و گروه های علمی در کشور باید بیشتر استفاده گردد که البته این رویکرد در سال های اخیر بهتر شده است اما با آنچه باید اتفاق بیفتد فاصله داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی باید حضور بیشتری در مسائل سیاستگذاری داشته باشند چراکه در حوزه های بومی انتقال توانمندی به سمت برنامه ریزی ها قطعا بر توانمند سازی تصمیمات و محقق شدن بهتر اهداف برنامه ها یاری می نماید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5558

به "سیاستگذاری ها در کشورباید به دست نخبگان علمی انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستگذاری ها در کشورباید به دست نخبگان علمی انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید