شهرداری ها وبال گردن دولت می شوند، روش های درآمد زایی دنبال گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا ملکشاهی شامگاه پنجشنبه در نشست معاون وزیر کشور با شهرداران لرستان با بیان اینکه بودجه کشور نسبت به سال گذشته 35 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا نموده است، گفت: میزان حقوق کارکنان 20 درصد افزایش پیدا نموده که در مجموع به 38 هزار میلیارد تومان رسیده است.

شهرداری ها وبال گردن دولت می شوند، روش های درآمد زایی دنبال گردد

وی با تاکید بر اینکه این امر موجب شده که دولت مجبور گردد بودجه عمرانی را کاهش دهد، گفت: بودجه عمرانی 68 هزار میلیارد بوده که به 62 هزار میلیارد کاهش پیدا نموده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این در حالیست که 34 هزار میلیارد تومان بودجه باید به خاطر سر رسید اوراق دو سال گذشته پرداخت گردد.

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه با این اوصاف نمی توان روی اعتبارات دولتی حساب باز کرد، اضافه کرد: باید از ظرفیت های دیگر مانند تبصره 19 بودجه و همچنین مستقل کردن بودجه ارزش اضافه کرده استفاده کرد.

وی یادآور شد: همچنین شهرداری ها می توانند از بودجه فاینانس خارجی که سالانه 30 میلیارد دلار بوده استفاده نمایند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی تسهیلات لازم برای پرداخت به شهرداری ها گفت: کدام یک از شهرداری های استان از این ظرفیت استفاده کردند؟

ملکشاهی راد با تاکید بر لزوم استفاده از مشارکت عمومی برای احیای بافت های فرسوده از سوی شهرداری ها گفت: باید از روش های درآمدزایی کلان برای شهرداری ها استفاده کرد.

وی با اشاره سهمیه قیر در بودجه 98 بیان داشت: در این زمینه 6 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و این در حالیست که این سهمیه تنها برای شهرهای زیر 50 هزار نفر در نظر گرفته شده است و خرم آباد نیازمند به این سهمیه است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: روند موجود موجب ورشکستگی شهرداری های استان می گردد و شهرداری ها وبال گردن دولت خواهند شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4199

به "شهرداری ها وبال گردن دولت می شوند، روش های درآمد زایی دنبال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری ها وبال گردن دولت می شوند، روش های درآمد زایی دنبال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید