فاز اول پروژه مطالعاتی توسعه گردشگری منطقه شمال غرب با همکاری متخصصان گردشگری کشور ژاپن شروع شد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه گردشگری کشور با اشاره به ظرفیت مغتنم ایجادشده به منظور استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی جایکا، گفت: پروژه مطالعاتی توسعه گردشگری منطقه شمال غرب در سه فاز مطالعات اولیه و بازدیدهای میدانی، مطالعات تفضیلی و تدوین طرح جامع گردشگری شمال غرب کشور انجام خواهد شد.

فاز اول پروژه مطالعاتی توسعه گردشگری منطقه شمال غرب با همکاری متخصصان گردشگری کشور ژاپن شروع شد

علیرضا رحیمی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه گردشگری کشور در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: تیم مشاوران به همراه ناظران ستادی و استانی حسب برنامه زمان بندی پیش بینی شده طی دو هفته به 6 استان هدف شامل آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و قزوین سفر و ضمن بازدید از ظرفیت های موجود و آنالیز مسائل و کاستی ها به منظور برطرف و احصای چالش ها و موانع با دست اندرکاران دولتی و خصوصی مرتبط با این صنعت بازدید و نشست خواهند داشت.

رحیمی با اشاره به گذشت بیش از یک هفته از شروع سفرهای این تیم توضیح داد: این گروه تاکنون با حضور در سه استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل از 12 شهر و بیش از 30 جاذبه بازدید و با بیش از 90 نفر از مدیران، مالکان، بهره برداران، اکیپ های فنی، مشتریان، بازدیدکنندگان و دست اندرکاران جاذبه های تاریخی و فرهنگی گفتگو و گفتگو داشته اند.

او با تأکید بر گستردگی مطالعات در حال اجرا ادامه داد: در بازدیدهای میدانی انواع فعالیت های مرتبط شامل سایت های باستان شناسی و موزه ها، مراکز اقامتی خصوصاً واحدهای بوم گردی، مراکز تفریحی و سرگرمی و تفرجگاه های طبیعی، مراکز پذیرایی، مجتمع های بین راهی، مراکز فراوری و فروش صنایع دستی و سایر موارد زنجیره گردشگری گنجانده شده است.

او از دیگر اقدامات این گروه به قابلیت سنجی از توان مناطق آزاد ارس و ماکو برای همکاری با مدیریت گردشگری اشاره نمود و اضافه نمود: کسب اطلاعات از خدمات مورد ارائه به گردشگران ورودی از کشور آذربایجان، بازدید از 3 اثر ثبت جهانی یونسکو در ایران و قابلیت ثبت جهانی قله آتش فشانی سبلان و مجموعه آب های گرم آن، از دیگر اقدامات اجرا شده است.

رحیمی گفت: آماده سازی دستگاه های استانی برای همگرایی، اجماع نظر و همکاری در بروز رسانی و ارائه اطلاعات لازم برای تدوین برنامه توسعه گردشگری شمال غرب کشور یکی از اهداف برگزاری نشست های مورد اشاره بوده است.

او اضافه نمود: آنالیز زنجیره خدمات ادارات کل دستگاه های استانی شامل ادارات محیط زیست، نمایندگی وزارت خارجه، شهرداری ها، ادارات کل آب منطقه ای، علوم پزشکی، حمل ونقل جاده ای و ریلی، فرودگاه ها، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن و نیز آنالیز ساختارها، طرح های مکمل، مداخلات منفی و مثبت و ارتباط ارگانیک میان استان ها از سایر اهداف موردنظر در این سفرهاست.

پیش از شروع سفرهای استانی، نشست هماهنگی این پروژه، با حضور گروه مطالعاتی آژانس همکاری های بین المللی ژاپن - جایکا و معاونین گردشگری استان های مربوطه و نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان برنامه ریزی ستادی با تیم مشاوران اعزامی به منظور تبادل اطلاعات و معین توضیح وظایف اعضا در راستای نتیجه گیری هر چه بهتر از این پروژه برگزار گردید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15373

به "فاز اول پروژه مطالعاتی توسعه گردشگری منطقه شمال غرب با همکاری متخصصان گردشگری کشور ژاپن شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز اول پروژه مطالعاتی توسعه گردشگری منطقه شمال غرب با همکاری متخصصان گردشگری کشور ژاپن شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید