لزوم توسعه سیستم های نمک زدایی آب دریا

به گزارش مهسان بلاگ، معاون سابق وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت توسعه سیستم های نمک زدایی آب دریا گفت: در حال حاضر فاصله زیادی بین ساخت تجهیزات نمک زدایی آب دریا و توسعه هدفمند وجود دارد که باید این مساله مورد آنالیز قرار گیرد.

لزوم توسعه سیستم های نمک زدایی آب دریا

علیرضا دائمی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که نمک زدایی آب دریا پایدارترین منبعی است که در بخش های جنوب کشور مشاهده می گردد، اظهار کرد: ضروری است در این شرایط سرمایه گذاری در این بخش تقویت گردد و سازندگان، کارفرمایان و دستگاه های مختلف با انگیزه بیشتری به این حوزه ورود پیدا نمایند.

وی با تاکید بر این مساله که جای آمایش سرزمین در توسعه پایدار بسیار خالی است، توضیح داد: این بدین معناست که در حال حاضر توسعه در کشور اتفاق می افتد، اما به دلیل این که این توسعه بر مبنای آمایش سرزمینی نیست می تواند مسیرهای انحرافی را به دنبال داشته باشد.

به گفته معاون سابق وزیر نیرو، در حال حاضر 2500 کیلومتر ساحل در کشور وجود دارد که باید از هم اکنون ساماندهی سواحل به صورت سازمان یافته صورت گیرد.

دائمی با بیان این که در شرایط فعلی که کشور با بحران آب دست و پنجه نرم می نماید باید به مساله شیرین سازی آب دریا توجه گردد، اظهار کرد: باید شرایط به گونه ای باشد تا بخش خصوصی تمایل بیشتری برای حضور و فعالیت در این عرصه پیدا کند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1963

به "لزوم توسعه سیستم های نمک زدایی آب دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توسعه سیستم های نمک زدایی آب دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید