مقام آمریکایی: بعید است تا قبل از انتخابات، ترامپ و کیم ملاقات نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا و نماینده ارشد واشنگتن در مذاکرات با کره شمالی درباره ملاقات مجدد سران دو کشور پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) ابراز تردید کرد.

مقام آمریکایی: بعید است تا قبل از انتخابات، ترامپ و کیم ملاقات نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با تشدید نگرانی ها درباره ناکامی مذاکرات آمریکا و کره شمالی، یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ از احتمال برگزار شدن نشست سران دو کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اطلاع داد.

به نوشته سی جی تی ان، نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات با کره شمالی خاطرنشان کرد، برگزاری ملاقات بین ترامپ و کیم جونگ اون تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعید است.

استفان بیگان که قائم مقام وزارت خارجه آمریکا هم هست، در جریان یک سخنرانی ویدئو کنفرانسی به میزبانی اندیشکده بنیاد آلمانی مارشال درباره احتمال ملاقات مجدد سران آمریکا و کره شمالی گفت: به نظر من شاید (انجام چنین ملاقاتی) در حد فاصل الان و انتخابات (ریاست جمهوری) آمریکا شاید بعید باشد.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد، با توجه به تاثیرات همه گیری ویروس کرونا بر کل دنیا، تصور وضعیتی که در آن امکان برگزاری نشستی با حضور مقام های واشنگتن و پیونگ یانگ، سخت است، اما آمریکا همچنان برای تعامل آمادگی دارد.

به گفته بیگان، هدف آمریکا از تعامل با کره شمالی همچنان خلع سلاح اتمی نهایی و کامل شبه جزیره کُره است.

وی اضافه کرد: ما اعتقاد داریم که هنوز هم زمان برای آمریکا و کره شمالی برای دستیابی به پیشرفت قابل توجه در مسیری که به اعتقاد ما هر دو طرف خواستار حرکت به سمت ان هستند، وجود دارد.

طبق گزارش این رسانه، بعضی منابع اطلاع دادند که بیگان در حال برنامه ریزی برای سفر به کره جنوبی ظرف یک ماه آینده میلادی است.

برآورد درباره سفر این مقام آمریکایی به سئول در حالی صورت گرفته که لی دو-هون مذاکره کننده ارشد کره جنوبی در گفت و گو ها درباره کره شمالی چندی قبل خود به واشنگتن رفته و با بیگان ملاقات نموده بود.

اظهارنظر نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات با کره شمالی درباره بعید بودن ملاقات دونالد ترامپ با کیم جونگ اون با بخشی از مطالب کتاب جان بولتون درباره کره شمالی همخوانی دارد.

بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در بخشی از کتاب اتاقی که در آن رخ داد مدعی شد که ترامپ در صحبت با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی درباره ملاقات نشست سران آمریکا و کره شمالی حرف زد.

به روایت بولتون، ترامپ ژوئن 2019 پیش از ملاقاتش با کیم در منطقه غیرنظامی دو کره به رئیس جمهور کره جنوبی گفته بود که او شاید از رهبر کره شمالی بخواهد نشست بعدی سران آمریکا و کره شمالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار گردد.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54198

به "مقام آمریکایی: بعید است تا قبل از انتخابات، ترامپ و کیم ملاقات نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: بعید است تا قبل از انتخابات، ترامپ و کیم ملاقات نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید