موانع توسعه زیرساخت های گردشگری دالاهو مرتقع می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با تدبیر استاندار موانع توسعه زیرساخت های گردشگری در شهرستان دالاهو و سراب کرند مرتفع می گردد.

موانع توسعه زیرساخت های گردشگری دالاهو مرتقع می گردد

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری امروز یکشنبه 19 اسفند97 در جریان سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان دالاهو در تبادل نظر با این روابط عمومی، گفت: در سفر استاندار محترم کرمانشاه به شهرستان دالاهو مقرر گشت موانع صدور مجوزهای گردشگری تسهیل یابد.

او ادامه داد: عدم تکمیل زیرساخت ها و صدور مجوزها برای اقامت گاههای بوم گردی و تاسیسات گردشگری از جمله مسائل این منطقه است که با تدبیر استاندار محترم قرار شد موانع صدور مجوزهای گردشگری محوطه سراب کرند با یاری دستگاههای ذیربط مرتفع گردد.

قادری در مورد مسائل گردشگری این منطقه گفت: بخشی از مالکیت این مجموعه تفریحی به بنیاد برکت مربوط می گردد که جهت صدور مجوز توسعه امکانات گردشگری از جمله کمبود محل های اسکان و فضاهای تفریحی احتیاج به توافقاتی در راستای حل و فصل صدور مجوزها دارد که امیدواریم سفر استاندار محترم به این منطقه نقطه عطفی در راستای حل مسائل باشد.

او همچنین از احداث مرکز فروش صنایع دستی صنعتگران دالاهو اطلاع داد و اضافه کرد: با حمایت استاندار محل جدیدی در جاده کمربندی احداث خواهد شد تا صنعتگران و هنرمندان بتوانند به راحتی دست ساخته های خود را در معرض نمایش و فروش عموم قرار دهند.

او با اشاره به فعالیت 183 صنعتگر دارای کارت شناسایی در شهرستان دالاهو گفت: هنرمندان این منطقه در زمینه چلنگری، آهنگری، چاقو سازی و ساخت سازهای سنتی مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در آینده ای نزدیک این اداره کل با همکاری یک شرکت بین المللی کاوش های جدیدی در مجموعه قلعه یزدگرد ریجاب انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر معین حریم و عرصه مجموعه تاریخی قلعه یزدگرد ریجاب در حال اجرا است و به زودی کاوش های جدید باستان شناسی با همکاری دانشگاه روم ایتالیا در این محوطه تاریخی صورت خواهد گرفت.

او همچنین بهره برداری از تاسیسات گردشگری که در این منطقه احداث شده است را از دیگر برنامه های سفر استاندار برشمرد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14964

به "موانع توسعه زیرساخت های گردشگری دالاهو مرتقع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع توسعه زیرساخت های گردشگری دالاهو مرتقع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید