پرداخت بیش از 7میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از پرداخت اعتباری بالغ بر 7میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان اطلاع داد.

پرداخت بیش از 7میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه امروز سه شنبه 6 آذر با بیان این مطلب اضافه نمود: در امسال تاکنون این مبلغ به تعداد 19 طرح شامل 10 طرح مستقل و 6 طرح پشتیبان توسط بانک های عامل در حوزه مشاغل خانگی اعطا شده که تعداد 30 نفر شغل مستقیم ایجاد شده است و همچنین در حوزه سامانه کارا تعداد 18 طرح روستایی با اشتغالی نزدیک به 28 نفر و جمعا به تعداد 58 نفر مشعول به کار شدند.

او اضافه نمود: تسهیلات اعطا شده بیشتر به هنرمندان رشته های تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، مصنوعات چرم ،خراطی و مشبک چوب، فرت بافی، رودوزیهای سنتی،زیورالات سنتی و ابریشم کشی در حوزه مشاغل خانگی و سامانه کارا بوده است.

در شهرستان تربت حیدریه تعداد 15 رشته صنایع دستی فعال و رشته ابریشم کشی و عقیق در بخش بایگ دارای شهره ملی بوده و روستای بسک به عنوان اولین روستای ملی در استان خراسان رضوی در رشته ابریشم کشی به ثبت رسیده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15492

به "پرداخت بیش از 7میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بیش از 7میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید