چالش های حوزه خانواده جهانی است، باید ورود درست به موضوع داشت

به گزارش مهسان بلاگ، کمال اکبری معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: قطعا خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است که به دلیل تحولات جهانی در همه جهان بویژه ایران دچار چالش هایی گردیده که این موضوع هم طبیعی است اما باید با هشیاری نسبت به این چالش ها ورود نموده واکنش نشان دهیم.

چالش های حوزه خانواده جهانی است، باید ورود درست به موضوع داشت

وی اضافه نمود: بویژه در دنیای امروز با شرایط خاصی که همه ما از آن باخبر هستیم، قطعا خانواده از آسیب و خطرات متعدد مصون نیست. به عقیده من مهمترین راه حل برای برون رفت از این آسیب ها و حتی پیشگیری، بهره دریافت از ظرفیت های نخبگان، دانشگاهیان و گروه های مردم نهاد است.

اکبری ادامه داد: این مهم باید در قالب توانمندسازی زوجین، ارائه مشورت و راه حلهای مناسب و برنامه ریزی برای برون رفت از مهمترین آسیب ها صورت گیرد و به دلیل وسعت کار، قطعا نهادهای دولتی نمی توانند نقش آفرینی لازم داشته باشند و این نهادهای دولتی هستند که باید به میدان بیایند.

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی افزود: وظیفه ما این است که بسترسازی مناسبی برای ورود گروه های مردم نهاد و نخبگان انجام دهیم تا آن ها با ورود به حوزه خانواده با توجه به شناختی که از چالش ها و آسیب ها دارند، به بهترین شکل به اصلاح امور بپردازند.

وی افزود: در این میان فضای مجازی هم بسیار حائز اهمیت است؛ اینکه افرادی در عین داشتن تخصصی با دلسوزی وارد فضاهای اجتماعی شوند و به آموزش منطقی، علمی و درست بپردازند قطعا کار درست و ارزشمندی است. بخصوص از طرف سازمانهای مردم نهاد که در فضای حقیقی نیز فعالیت می نمایند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2005

به "چالش های حوزه خانواده جهانی است، باید ورود درست به موضوع داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های حوزه خانواده جهانی است، باید ورود درست به موضوع داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید