کازرون میزبان هفتمین جشنواره گل نرگس

به گزارش مهسان بلاگ، شهرستان کازرون از هفتم بهمن ماه به مدت 4 روز میزبان هفتمین جشنواره گل نرگس است.

کازرون میزبان هفتمین جشنواره گل نرگس

محمدرضا معینی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون در مصاحبه با خبرنگار از ، با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره گل نرگس در بخش جره و بالاده این شهرستان، اظهار کرد: این جشنواره از هفتم بهمن به مدت چهار روز تا دهم بهمن میزبان گردشگران و علاقه مندان به گل نرگس است.

وی ادامه داد: در این جشنواره به معرفی پتانسیل های شهرستان کازرون همچون ورزش های محلی، غذا های محلی شهرستان، صنایع دستی و معرفی مناطق گردشگری پرداخته می گردد.

همچنین پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه بیشتر نرگس زار های کازرون به صورت دیم آبیاری می شوند، گفت: این شهرستان با 170 هکتار از جمله نرگس زار های استان هستند.

وی با بیان اینکه ارقام گل نرگس در این شهرستان شهلا، مسکین، پُرپر و هزار پر است، توضیح داد: رقم شهلا از نظر درشتی، زیبایی و عطر شهرت بیشتری دارد.

لازم به ذکر است، گل نرگس از جمله ظرفیت های موجود در کشور است که علاوه بر فروش گل، در صنایع بهداشتی، آرایشی و دارویی کاربرد های زیادی دارد و از طرفی موجب جذب گردشگر شده و رونق مالی و اشتغال را فراهم می نماید.

جره و بالاده از بخش های شهرستان کازرون است.

کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

چ

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4842

به "کازرون میزبان هفتمین جشنواره گل نرگس" امتیاز دهید

1 کاربر به "کازرون میزبان هفتمین جشنواره گل نرگس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کازرون میزبان هفتمین جشنواره گل نرگس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید