کدام شهر دنیا بیشترین گردشگر را دارد؟

به گزارش مهسان بلاگ، انجمن جهانی گردشگری و مسافرتی بیان کرد: شهر کانکون در مکزیک بیشترین شمار گردشگر را داشته است، تقریبا نیمی از فراوری ناخالص داخلی این شهر به گردشگری مربوط می گردد.

کدام شهر دنیا بیشترین گردشگر را دارد؟

به گزارش خبرنگاران- منطقه خراسان به نقل از نیوز، سالانه بیش از نیم میلیارد سفر به شهرهای مختلف دنیا صورت می گیرد که بیشترین میزان گردشگر به شهر کانکون در مکزیک مربوط بوده و تقریبا نیمی از فراوری ناخالص داخلی این شهر از گردشگری تامین می گردد.

هرچند کانکون فعالیت های قابل توجهی در خدمات تجاری دارد، اما بخش عمده آن به طور مستقیم از سفر و گردشگری حاصل می گردد، در نتیجه این شهر به بخش گردشگری وابستگی زیادی دارد. گردشگران اصلی آن نیز از ایالات متحده آمریکا و کانادا هستند.

در گزارش انجمن دنیای گردشگری و مسافرتی WTTC آمده: گردشگری بعد از دهه 1960 رشد سریعی داشته است و در حال حاضر بسیاری از کشورها در کوشش اند تا گردشگری پایدار را رونق دهند. یک نمونه موفق، رونق گردشگری در جزیره بروکای(Boracay) فیلیپین است.

با جذب گردشگر، اقتصاد نیز تغیر خواهد نمود. بر اساس تجزیه و تحلیل سالانه انجمن دنیای گردشگری، سهم گردشگری در فراوری ناخالص داخلی دوبروونیک (کرواسی) 17.4 درصد، ونیز(ایتالیا) 11.4 درصد و کانکون(مکزیک) 49.6 درصد بوده است.

همچنین مراکش شهری در موروکو از دیگر شهرهای با پرگردشگر است که بعد از کانکون در رتبه دوم با 30.2 درصد نقش گردشگری در فراوری ناخالص داخلی ، قرار گرفته است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2983

به "کدام شهر دنیا بیشترین گردشگر را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهر دنیا بیشترین گردشگر را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید