گلکسی نوت 10 برای کدام دسته از کاربران عرضه شده است؟

به گزارش مهسان بلاگ، چند روز قبل سامسونگ جدیدترین پرچم دار خود را معرفی کرد که از هر لحاظ، گوشی فوق العاده ای محسوب می گردد. نمایشگر حفره دار آن که تقریبا 100 درصد پنل جلویی را پوشش می دهد، رنگ های بدنه و بدنه شیشه ای و آلومینیومی توجهات را جلب می نماید، دوربین های اصلی کیفیت عکس برداری بالایی به ارمغان می آورند، باتری حجیم و حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی مدل پلاس هم تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود می بخشند. علاوه بر این، حالا در کنار مدل 6.8 اینچی، شاهد معرفی برادر کوچک تر آن موسوم به گلکسی نوت 10 هم هستیم.

گلکسی نوت 10 برای کدام دسته از کاربران عرضه شده است؟

طی این 8 سال که از عمر گلکسی نوت می گذرد، این نخستین باری است که سامسونگ تصمیم گرفته دو مدل اصلی یک نسل گلکسی نوت را معرفی کند که مطمئنا برای این اقدام، دلیل محکمی داشته است. البته می دانیم که فروش نوت 9 به اندازه نسل قبلی خود نبوده که البته بخشی از این موضوع به کاهش فروش جهانی گوشی ها برمی گردد. در حقیقت، با توجه به این کاهش فروش، گلکسی نوت 9 فروش بدی نداشته است.

اگرچه هنوز برای آنالیز وضعیت فروش گلکسی نوت 10 زود است، ولی بسیاری از کارشناسان در این زمینه چندان خوش بین نیستند و می گویند تا انتهای امسال، کمتر از 10 میلیون عدد از این گوشی ها به فروش می رسد. اگر دو مدل گلکسی نوت 10 در همان حدود تک مدل نوت 9 به فروش برسند، چنین آماری امیدوارنماینده نخواهد بود.

با توجه به اینکه این بار شاهد عرضه مدل استاندارد گلکسی نوت 10 هستیم، سوالی که مطرح می گردد این است که این گوشی 6.3 اینچی برای کدام دسته از کاربران در نظر گرفته شده است؟

آیا گلکسی نوت 10 برای کاربران حرفه ای است؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید توضیحی در خصوص کاربران حرفه ای ارائه بدهیم. به صورت خلاصه، این دسته از کاربران، افرادی محسوب می شوند که همیشه خواهان بهره گیری از پیشرفته ترین ویژگی ها و تکنولوژی های موجود در بازار هستند.

حالا با توجه به این مفهوم، می خواهیم کمبودهای گلکسی نوت 10 را در مقایسه با مدل پلاس آنالیز کنیم. اول از همه باید به فقدان درگاه کارت حافظه microSD اشاره کنیم که چنین محدودیتی مطمئنا منجر به عصبانیت بخشی از کاربران می گردد. اما فرض کنید که کاربران حرفه ای موردنظر ما با 256 گیگابایت حافظه داخلی کنار می آیند و فایل های موردنظر خود را در فضاهای ابری ذخیره می نمایند. حالا که صحبت در خصوص حافظه داخلی است، عدم ارائه حافظه 512 گیگابایتی برای مدل استاندارد هم عجیب تر از فقدان درگاه کارت حافظه به نظر می رسد. از این بدتر، کاربران برای خرید این مدل، به ناچار باید به حافظه 256 گیگابایتی و 8 گیگابایت حافظه رم بسنده نمایند.

آیا 12 گیگابایت حافظه رم بیش از حد مورداحتیاج است؟ شاید. آیا دوربین چهارم مدل پلاس که از نوع ToF است می تواند کیفیت عکس برداری را به صورت معناداری ارتقا دهد؟ فعلا نه، زیرا در حال حاضر امکانات مربوط به اسکن سه بعدی و اپلیکیشن های واقعیت افزوده آن چنان هم پیشرفت ننموده اند و فعلا این دوربین بیشتر یک ویژگی پر زرق وبرق محسوب می گردد. اما زمانی که این ضعف های به ظاهر کوچک را کنار یکدیگر قرار می دهیم، می بینیم که چنین گوشی هوشمندی، گوشی ایدئال کاربران حرفه ای محسوب نمی گردد.

آیا برای هواداران گجت های کوچک تر است؟

بله، در سال 2019 گجت 6.3 اینچی برای حداقل بعضی از کاربران، گجت جمع و جوری محسوب می گردد. گفتنی است که در سال 2011، گلکسی نوت اصلی با داشتن نمایشگر 5.3 اینچی، گوشی غول پیکری به حساب می آمد. البته باید خاطرنشان کنیم گلکسی نوت 10 به لطف کاهش حاشیه ها، از لحاظ عرضی 11 میلی متر کوچک تر از گلکسی نوت اصلی است و فقط 4 میلی متر به طول آن اضافه شده است.

همچنین باید بگوییم که رابط کاربری One UI سامسونگ در زمینه استفاده یک دستی، نسبت به رابط کاربری TouchWiz تا حد قابل توجهی بهبود یافته است. اما در نهایت، اگر به دنبال راحتی بیشتر برای استفاده از گوشی هستید، در بازار گزینه های بهتر، کوچک تر و البته ارزان تری را می توانید پیدا کنید که مثلا می توانیم به گلکسی اس 10 ای اشاره کنیم. اگرچه این گوشی به اندازه نوت 10 ظاهر جذابی ندارد، ولی از طرف دیگر 9 میلی متر کوتاه تر، 2 میلی متر باریک تر است و ضمناً با بهره گیری از تخفیف های ارائه شده، می توان آن را چند صد دلار ارزان تر خریداری کرد.

در کنار موارد ذکر شده، باید بگوییم که کوچک تر بودن گلکسی نوت 10 به معنای کوچک تر بودن باتری در مقایسه با مدل پلاس است. البته در این زمینه باید آنالیز های همه جانبه ای صورت بگیرد تا ببینیم که عمر باتری این دو گجت تا چه حد تفاوت دارند. در نهایت، این نکته را هم در نظر بگیرید که سرعت شارژ گلکسی نوت 10 تا حد زیادی پایین تر از برادر بزرگ تر خود است. به همین خاطر برای خرید این گوشی 950 دلاری، باید تمام این نکات را در نظر بگیرید.

گلکسی نوت 10 در برابر گلکسی نوت 9؛ تفاوت ها و شباهت ها

آیا سامسونگ می خواهد کاربران بیشتری جذب خانواده گلکسی نوت شوند؟

در رابطه با تصمیم سامسونگ برای عرضه مدل کوچک تر و ضعیف تر گلکسی نوت 10، این مورد شاید منطقی ترین دلیل باشد. اگر به خاطر داشته باشید، چند ماه قبل شایعه مربوط به احتمال عرضه گلکسی نوت 10 ای منتشر شد که البته خیلی سریع به غیرواقعی بودن آن اشاره شد. اما اگر سامسونگ یک گلکسی نوت 10 مبتنی بر نمایشگر 5.8 یا 6 اینچی مجهز به دوربین دوگانه، باتری نسبتا بزرگ، 6 و 8 گیگابایت حافظه رم و بله، یک حسگر اثر انگشت کنار بدنه عرضه می کرد، به نظر شما مورد توجه طیف وسیع تری از کاربران قرار نمی گرفت؟

البته، می دانیم که چنین محصولی احتمالا آمار فروش گلکسی اس 10 ای را کاهش می داد، اما در هر صورت با داشتن قلم S Pen و نمایشگر خمیده، این گوشی می توانست در برابر اس 10 ای حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد و شاخص بودن نسبی خود را حفظ کند. علاوه بر این، قیمت چنین گوشی هوشمندی بسیار ارزان تر از 950 دلار تمام می شد و طیف گسترده تری از کاربران می توانستند به بهره گیری از گوشی مجهز به قلم S Pen روی بیاورند. اما در نهایت، باید به ماهیت گلکسی نوت 10 بپردازیم.

یک گلکسی اس 10 مجهز به قلم S Pen

بله، به خوبی می دانیم که از لحاظ بخش های مختلف، طراحی آن های تفاوت هایی با یکدیگر دارند. اگرچه تعبیه حفره نمایشگر در مرکز بخش فوقانی احتمالا با سلیقه بسیاری از کاربران سازگار است، ولی در نهایت این گوشی در برابر گجت 6.1 اینچی گلکسی اس 10 حرف های زیادی برای گفتن ندارد. البته، برای بسیاری از کاربران قلم S Pen اهمیت زیادی دارد و باید یادآوری کنیم که گلکسی نوت 9 هم تفاوت زیادی با اس 9 پلاس نداشت.

اما مشکل اصلی اینجاست که سامسونگ برای توسعه گلکسی نوت 10، از اس 10 الگوبرداری نموده که البته آن هم موقعیت چندان ایدئالی ندارد و با داشتن قیمت اندکی کمتر، نسبت به مدل پلاس فاقد ویژگی های مهمی است. در نهایت، اگر کاربران فکر می نمایند وجود قلم S Pen در یک گوشی مشابه اس 10 دقیقا همان چیزی است که احتیاج داشتند، می توانند 950 دلار برای خرید آن بپردازند و این در حالی است که در بسیاری از کشورها، در حال حاضر گوشی های گلکسی اس 10 با تخفیف های قابل توجهی عرضه می شوند.

گلکسی نوت 10 در برابر نوت 10 پلاس؛ کدام یک برای شما مناسب تر است؟

منبع: Phone Arena

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14438

به "گلکسی نوت 10 برای کدام دسته از کاربران عرضه شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی نوت 10 برای کدام دسته از کاربران عرضه شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید