آمریکا برای رهبری اقتصاد جهانی قابل اعتماد نیست

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر دارایی و خزانه داری ترکیه گفت: جامعه جهانی باید در برابر تحریم ها و حملات مالی یکجانبه آمریکا متحد گردد.

آمریکا برای رهبری اقتصاد جهانی قابل اعتماد نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از اهوال، اقتصاد ترکیه در سال کنونی آسیب جدی دیده و لیر ترکیه حدود 40 درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است. از زمانی که آمریکا با افزایش تعرفه ها و تحریم های خود ترکیه را به دلیل بازداشت یکی از اتباع خود جریمه کرد، لیر ترکیه کاهش ارزش شدیدی داشته است.

برات آلبایراک- وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت: این یکی از ناامیدکننده ترین لحظات در تاریخ بین روابط ترکیه و آمریکا است و دولت ترامپ به یکی از اعضای ناتو حمله اقتصادی نموده است. آلبایراک که داماد اردوغان نیز هست گفت کاهش ارزش لیر بیش از آن که به خاطر اشتباهات حکمرانی باشد ناشی از حملات و تبلیغات منفی دشمنان به سیستم مالی ترکیه است.

وی اضافه کرد: یک نکته مهم این است که هیچ کدام از شاخص های کلان اقتصادی نمی تواند کاهش ارزش لیر در ماه گذشته را توجیه کند و در این مدت، سیستم بانکی و مالی ترکیه اصلاحات ساختاری را تجربه ننموده است.

با این حال منتقدان معتقدند که دخالت های اردوغان-رئیس جمهور- باعث کاهش استقلال بانک مرکزی گردیده است. علاقه نداشتن اردوغان به نرخ بهره کاملا روشن است و یکی از دلایل ناکامی بانک مرکزی در افزایش نرخ بهره با وجود تورم بالا محسوب می گردد.

آلبایراک در بخش دیگری از سخنان خود از جامعه جهانی خواست تا در برابر تحریم های آمریکا با یکدیگر متحد شوند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1160

به "آمریکا برای رهبری اقتصاد جهانی قابل اعتماد نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای رهبری اقتصاد جهانی قابل اعتماد نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید