اشتغال ایجاد شده دستگاه های اجرایی گلستان راستی آزمایی خواهد شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، محمدجواد احمدی در شرح نتیجه نظرسنجی منتشرشده توسط خبرنگاران اظهار کرد: هرساله برای استان ها سهمیه ای به منظور ایجاد اشتغال در نظرگرفته می گردد که برای گلستان 20 هزار شغل در سال 97 تعهد شد که با نظر استاندار گلستان، این عدد به 30 هزار شغل افزایش یافت.

اشتغال ایجاد شده دستگاه های اجرایی گلستان راستی آزمایی خواهد شد

وی اضافه نمود: 55 دستگاه اجرایی در استان با لحاظ تمام ظرفیت ها و توانمندی های خود در ابتدای سال سهم اشتغال ایجادی خود را معین کردند که به عنوان مثال اداره کل صمت هشت هزار شغل، میراث فرهنگی و گردشگری دو هزار و 600 شغل، جهادکشاورزی دو هزار و 500 شغل به عنوان سهمیه خود برای ایجاد اشتغال متعهد شدند و هر کدام از این دستگاه ها مسئول ایجاد اشتغال تعهدشده خود هستند.

احمدی ادامه داد: سامانه رصد به منظور ثبت اطلاعات شاغلین و به عنوان بانک اطلاعاتی با ده ها آیتم نظیر نام و نام خانوادگی، کدملی، شغل، نشانی محل کار و غیره طراحی و در اختیار دستگاه های اجرایی جهت ثبت اطلاعات شاغلین قرار گرفته است و در این سامانه هوشمند، نظارت مستمر و مستقیم وجود دارد به صورتی که امکان ثبت مجدد شغلی که قبلا در سامانه به ثبت رسیده وجود ندارد.

وی توضیح داد: در چند سال اخیر راستی آزمایی از اشتغال ثبت شده در سامانه رصد صورت می گیرد و سال جاری هم حسب مصوبه کارگروه اشتغال استان، کمیته نظارتی با مشارکت مراکز پژوهشی، در چند مرحله و با مراجعه حضوری به محل کار شاغلین ثبت شده در سامانه رصد، راستی آزمایی انجام می دهند و نتایج آن هم در اواخر بهمن ماه در کارگروه اشتغال استان ارائه خواهد شد.

احمدی اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر استان به عنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال، سیاستگذاری های بخش اشتغال را پیگیری و نظارت می نماید و دستگاه های اجرایی به عنوان ایجاد نماینده اشتغال، سیاست های اشتغالزایی را اجرا می نمایند.

وی یادآور شد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در کنار سایر دستگاه های اجرایی، برای سال 97 ایجاد 500 شغل را متعهد شده که تاکنون 60 درصد آن را محقق نموده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و راه اجتماعی گلستان تاکید نمود: در استان طرح ها و اقدامات خوبی برای اشتغال در حال انجام است که از جمله آن می توان به ارائه تسهیلات اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر، طرح کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، رونق فراوری و غیره اشاره نمود و گواه بر تمام این فعالیت های صورت گرفته، کاهش نرخ بیکاری بهار و تابستان 97 نسبت به بهار و تابستان 96 است که از 13.6 و 11.6 درسال96 به 8.8 و 8.9 درصد در سال97 کاهش یافته است.

احمدی دلیل ملموس نبودن این آمار را افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان مطرح کرد و اضافه نمود: بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ مشارکت اقتصادی در 6 ماهه اول سال 97 نسبت به سال 96 به میزان 1.1 درصد افزایش را نشان می دهد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4032

به "اشتغال ایجاد شده دستگاه های اجرایی گلستان راستی آزمایی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال ایجاد شده دستگاه های اجرایی گلستان راستی آزمایی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید