خرج 324 میلیون تومانی کرجی ها برای جمع آوری زباله ها

به گزارش مهسان بلاگ، سرپرست سازمان پسماند شهرداری کرج گفت: روزانه هزار تا هزار و 200 تن زباله در کرج فراوری و به مرکز دفن زباله حلقه دره منتقل می گردد.

خرج 324 میلیون تومانی کرجی ها برای جمع آوری زباله ها

اصغر نصیری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: هزینه جمع آوری، حمل، انتقال، پردازش و دفن هر کیلو زباله در کرج حدود 270 تومان تمام می گردد.

وی ادامه داد: برخی ادعا دارند هزینه جمع آوری پسماند در کرج در مقایسه با سایر کلانشهرها بیشتر است ولی این طور نیست چون ما هزینه کلی مدیریت هر کیلو زباله از جمع آوری گرفته تا حمل و نقل، دفن و ... را محاسبه می کنیم ولی در بسیاری از شهرها هزینه هر یک از این اقدامات به صورت جداگانه محاسبه می گردد.

نصیری اضافه نمود: یکی از اهداف سازمان پسماند شهرداری کرج این است که بتواند هزینه فراوری زباله را کاهش بدهد و با اجرای طرح های مختلف بتواند از زباله فراوریی شهروندان درآمدزایی داشته باشد. بدون شک با فراوری برق و فراوری کمپوست از پسماندهای فراوریی بخشی از هزینه های این سازمان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت فراوری زباله در کرج اعلام کرد: روزانه 1000 تا 1200 تن زباله در کرج فراوری و به مرکز دفن زباله حلقه دره منتقل می گردد.

این مسئول اعلام کرد: میزان زباله فراوریی توسط کرجی ها در مقایسه با استانداردهای مشخص شده بیشتر است به همین دلیل باید به سمت فرهگسازی برای فراوری کمتر زباله پیش برویم.فرهنگ تفکیک زباله باید از دوران دبستان در افراد نهادینه گردد تا بتواند در بلند مدت اثر مثبت خود را داشته باشد. فرهنگ سازی برای تفکیک زباله کاری زمان پرهزینه است و نباید انتظار داشت ظرف یکی دوسال نتیجه بخش باشد.

وی توضیح داد: حتی در کشورهای توسعه یافته که سالیان سال است در خصوص تفکیک زباله از مبدا تبلیغ و فرهنگسازی می گردد باز شاهد آن هستیم که مردم آن طور که باید و شاید استقبال نمی نمایند و در نهایت مراکز تفکیک زباله در مقصد راه اندازی شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2811

به "خرج 324 میلیون تومانی کرجی ها برای جمع آوری زباله ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرج 324 میلیون تومانی کرجی ها برای جمع آوری زباله ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید