شناسایی 10 روستای هدف گردشگری در لرستان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مسعود رضایی در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به اجرای 273 طرح هادی روستایی توسط بنیادمسکن لرستان در سال 96 گفت: تا کنون 10 روستای هدف گردشگری در لرستان شناسایی گردیده اند.وی، گفت: سال گذشته 273 طرح هادی با اعتبار 430 میلیارد ریال در استان اجرا شد که نسبت به سال های قبل از آن رشدی 2 برابری داشته است. مدیرکل بناید مسکن انقلاب اسلامی لرستان با بیان اینکه در مجموع در هزار و 523 روستای بالای 20 خانوار استان که ظرفیت و قابلیت تهیه طرح هادی را داشته اند، این طرح انجام گردیده و مابقی روستاها به دلیل موانعی از جمله استقرار در حریم سد، حریم راه، بستر رودخانه و یا مناطق رانشی طرح هادی تهیه نمی گردد گفت: با توجه به جاذبه های طبیعی روستاهای استان کوشش گردیده مناطق هدف گردشگری شناسایی و ساماندهی گردد که 10 روستای استان که این قابلیت را دارند انتخاب شدند تا طرح های هادی به محوریت گردشگری در آن ها اجرا گردد.

شناسایی 10 روستای هدف گردشگری در لرستان

رضایی، توضیح داد: در حال حاضر اجرای طرح هادی روستاهای بیشه خرم آباد، ولیعصر پل دختر، ونایی بروجرد و امام زاده قاسم ازنا وارد فاز اجرایی گردیده است.

وی، یادآور شد: براساس تفاهم نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به منظور ایجاد خانه های بوم گردی و تعمیر واحدهای موجود در روستا که قابلیت نگهداری دارند پرداخت می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اضافه کرد: سه هزار و 415 روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد هزار و 569 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1085

به "شناسایی 10 روستای هدف گردشگری در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 10 روستای هدف گردشگری در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید